Vrouwen 2 | Verliespartij in Leiden voor onze talenten

Nu weer jagen in plaats van voor blijven

Het zat er deze speelronde simpelweg niet in voor de beloftenploeg van trainers Rick Koelman en Jaap Varkevisser. De afgelopen acht weken moest dit jonge team elke week een finale spelen en deed dat foutloos. Helaas ging het zaterdagmiddag mis tegen LSVV ’70. De Leidse studentes waren uiterst effectief in de kansen en Rijnvogels had het gewoon vandaag niet. Net niet scherp genoeg, teveel ongedwongen foutjes in het positiespel en als het een knappe kans wist te creëren ging de bal er net niet in. Het is jammer zo in de eindfase van de competitie maar het is wat het is. Even met het hoofd schudden en op naar volgende week.

De warme omstandigheden hadden hun uitwerking op de wedstrijd. Het duel werd gecontroleerd door Rijnvogels maar de echte energie ontbrak bij de Katwijkers. Saffira Zonneveld had een mooie kans maar de keepster van de nummer vier op de ranglijst blokte de 1 op 1 netjes. Achterin werd na een ruim kwartier het duel te slap aangegaan en daar profiteerde de thuisploeg van. Er moet meer gif in de ploeg komen en harder de duels gespeeld worden. Gelukkig wist Rijnvogels voor rust de zaak nog te repareren. Mandy de Nijs kwam nog een teentje tekort na een mooi steekballetje van Janka Hatinova. Jill Dreischoor kwam daarna met een goed moment en dito schot in de korte hoek en het alles was in evenwicht bij de limonade.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde en moest Rijnvogels het verzinnen. Normaliter kan de ploeg hier prima mee omgaan maar het was vandaag te slordig in het positiespel. Een counter van LSVV was de katalysator voor wederom een fout achterin en de bal rolde traag richting de goal en tegen het netje aan. De ingevallen Anne Verhoeven bracht nieuw elan in de ploeg en wist na een knappe actie een 1 op 1 kans voor zichzelf te forceren. Helaas ging de inzet van de topschutter van Rijnvogels net naast. Ook een uitbraak op rechts van de snelle spits kwam voor de voeten van Janka Hatinova maar er werd gekozen voor uitspelen in plaats van schieten. Juist vlak daarna was het de thuisploeg die de gegeven ruimte optimaal benutte en de derde treffer van de vroege middag op de borden zette. De lucht was eruit bij Rijnvogels en het moest genoegen nemen met lege handen op deze eerste zomerse lentedag van 2024.

Een leermoment wat stuivertje wisselen betekent op de ranglijst. FC Lisse staat nu een puntje boven Rijnvogels en dat betekent dat de jacht is geopend voor de geel-blauwen. De druk ligt nu bij Lisse en het is zaak aan Rijnvogels om de druk gigantisch op te voeren. Deze week even op adem komen, de zinnen verzetten en weer lekker gaan voetballen. Dat gaat zeker goed komen, aanstaande zaterdag komt Voorschoten ’97 naar De Kooltuin en daar hebben onze toppers nog een appeltje tegen te schillen na het gelijke spel in de eerste seizoenshelft.

07/04/2024