Vrouwen 2 | Beloftenploeg zet de kroon op het werk in kampioenswedstrijd

Monsterscore brandstof voor een geweldig kampioensfeest

Het klopte en het was perfect. De dag waarop het allemaal moest gaan gebeuren voor Vrouwen 2. De langgekoesterde wens in het project rondom onze beloftenploeg begint nu haar vruchten af te werpen. Hogerop met een groep talentvolle en enthousiaste spelers die of hun voetbalwieg op De Kooltuin hebben staan of de ambitie hebben om alles eruit te halen wat erin zit. Het bleek vorig seizoen al een goede match maar toen gooide het nacompetitie spook nog roet in het eten, maar dit seizoen was het onder leiding van trainers Rick Koelman, Jaap Varkevisser en Marco de Nijs dan eindelijk zover. Bijna het het hele seizoen bovenaan gestaan, toch nog wat zand in de motor tegen de studenten van LSVV waardoor het weer in de achtervolging moest en uiteindelijk toch de volle buit gepakt toen het moment daar was om te profiteren. Dat het dan met een gigantische overwinning tegen hekkensluiter Foreholte ging was natuurlijk zalig. Een ontspannen middag waar de festiviteiten al snel in gang gezet konden worden. Het werd liefst 14-0 voor onze Kooltuin toppers.

Het was Rijnvogels erom te doen dit varkentje zo snel mogelijk te wassen en dat lukte. Het wervelde over het veld en de toeschouwers konden direct hun handen stuk klappen want na een minuut was het al raak. Wie anders dan Mandy de Nijs haalde de trekker over. Een paar minuutjes later was het weer feest toen Celine van der Toorn mocht afdrukken en de ontspanning helemaal op de gezichten van onze talenten heen kwam. Gas geven was het devies in het begin van de wedstrijd en de goals vielen als rijpe appelen van de boom. Bij rust stond het liefst 7-0 en de titel kon de ploeg niet meer ontgaan.

Toch bleef het hongerig naar meer goals en werden de speelsters die nog niet zo vaak op het scorebord stonden dit seizoen nu ook in stelling gebracht. Zo mochten Fabienne Koeman en Louise Winters even als spits fungeren en lieten ze beiden het net bollen. Het typeert dit elftal, wat altijd hard wilt werken en elkaar heel veel gunt. Dit is echt een team wat voor elkaar door het vuur gaat, de klik is enorm. Ook Annic van Beelen en Tessa Zuijderduijn mochten vanuit de MO20 aantreden als beloning voor hun behulpzaamheid dit seizoen. Laatstgenoemde betaalde dit vertrouwen terug met een prachtig lobje en dito goal.

De seconden tikten weg en het feestje langs de kant was al opgestart. Mooi om te zien dat ook onze meiden van Vrouwen 1 met een bloedgang vanuit Sassenheim naar De Kooltuin waren gekomen om alles gade te kunnen slaan. Dit zijn goede dingen die we moeten koesteren. In de slotminuut werd Lynn Springer nog neergehaald maar scheidsrechter Verboon floot niet voor een strafschop, maar juist voor het eindsignaal en dus konden de feestelijkheden beginnen. De KNVB was langsgekomen met de kampioensmedailles, de schaal werd uitgereikt en het vuurwerk was niet aan te slepen. Er werd met champagne gespoten en de balkon scene was een heuse tranentrekker. Daarna was het tijd voor feest en dit was allemaal tot in de puntjes geregeld.

Wat een dag en wat moeten we dit soort momenten met elkaar koesteren. Er werd echt genoten van het moment en dat is mooi om te zien. Eindelijk is het gelukt om uit de 3e klasse te komen met ons Vrouwen 2. Eindelijk is het gelukt om een stevige basis te leggen waar we nog jaren op door kunnen varen. Eindelijk stromen er talenten door en maken minuten bij ons vlaggenschip. Eindelijk zijn we één grote familie. Gigantische complimenten aan deze spelersgroep met een prachtige club mensen in de technische staf. We hebben ook dit seizoen moeilijke momenten gehad, maar altijd de rug gerecht. We hebben ontzettend genoten van het enthousiasme van dit team waar het talent vanaf spat. En het was een geweldig feest, een perfecte dag en een weergaloos einde van gewoonweg een sterk seizoen.

Dank aan iedereen die hier haar steentje aan heeft bijgedragen.

20/05/2024