Heren 1 | FC Rijnvogels eindigt waar het hoort

Na een wisselvallig seizoen met pieken en dalen eindigden de Vogels in de middenmoot. Een juiste afspiegeling van deze competitie. De laatste wedstrijd op eigen bodem eindigde in een 1-1 remise al had gezien het aantal kansen een overwinning meer voor de hand gelegen. Er werd van een aantal spelers op waardige wijze afscheid genomen. Volgend seizoen zal de nieuwe trainer Danny Hijzelendoorn met een groot aantal nieuwe spelers een plek in de Derde Divisie zien moeten te continueren.

Voor zowel de thuisclub als opponent DEM stond er niets meer op het spel maar toch wilden beide teams er het beste van maken in het slotakkoord van deze voetbaljaargang. Het werd geen salonremise ondanks de uitslag. Lang zag het er naar uit dat de bezoekers met de winst zouden gaan strijken nadat afscheid nemende captain Dirk Jan van den Oever (volgend seizoen SJC) na zes jaar trouwe dienst al vroeg in de wedstrijd een ongewild cadeautje weggaf. Na afloop: ‘Ik wilde het nog even spannend maken’ kon er met een glimlach vanaf. Ook hij zal blij zijn dat de eveneens afscheid nemende Maarten Reyneveld (volgend seizoen ARC) met een fraaie vrije trap de eindstand op het scorebord noteerde.

Het begin was voor de gretige Vogels maar zij kwamen niet verder dan enkele dreigende momenten voor het hok van doelman Ivan Aragones Gomez. Nadat het Katwijkse windje was gaan liggen namen de Beverwijkers de touwtjes meer en meer in handen en het leidde tot de vroege openingstreffer van Thom de Vries die het aangeboden presentje dankbaar in ontvangst nam. De Vogels waren even uit de vlucht maar de fase kort voor de pauze was weer voor de thuisclub. Kansen kwamen er maar bleven onbenut en zeker de afscheid nemende en tevens topscorer Tom Bijen (volgend seizoen Rijnsburgse Boys) schoof een simpele mogelijkheid op de gelijkmaker naast.

Na de adempauze trof Roy van Leeuwen (volgend seizoen SJC) uit een moeilijke hoek de buitenkant van de paal. Een verdiende gelijkmaker bleef uit en zou nog lang op zich laten wachten. Langzamerhand werden de gastheren enigszins de bovenliggende partij en DEM wist weinig gevaar meer te stichten voor de goal van doelman Pim van der Plas. De thuisclub drong aan en wilde toch wat glans geven aan het laatste optreden. Die glans kwam er een kwartier voor tijd toen Maarten Reyneveld net buiten de zestien een vrije trap mocht nemen. De topscorer van het eerste uur in Katwijkse dienst toonde zijn klasse door de bal fraai in de verre hoek achter Gomez te krullen. De thuisclub ging op jacht naar meer en Peer van Paasen trof de lat. Diezelfde Van Paasen had in de dying seconds nog een pegel van ruim dertig meter in de benen maar zag het leer net over suizen en daarmee het doelpunt van de dag (naast die van Reyneveld) in rook opgaan. Derhalve eindigde de finale van het seizoen in een 1-1 remise.

FC Rijnvogels. Van der Plas, Van den Oever (Mercera), Michel, Scholten, Noordam (64. Driebergen), Van Paasen, Bijen (75. De Jong), Van Leeuwen (83. Rutgers), Reyneveld, Iliohan (64. Bakker), Mercera.

26/05/2024