Vrouwen 2 | Periodekampioen na winst op SJZ

Talenten zegevierend alleen aan kop

Het gaat goed met ons beloften team bij de vrouwenafdeling. Afgelopen zaterdag ging het de strijd aan met SJZ en door de overwinning deed het op meerdere vlakken hele goede zaken. Allereerst werd de periodetitel binnengehaald, wat recht geeft op een ticket voor de nacompetitie voor promotie. Alsmede ook door de resultaten op de andere velden deed het afstand van de concurrentie en door de 2-0 overwinning staat het nu weer helemaal alleen bovenaan.

De bedoelingen van Vrouwen 2 waren direct duidelijk tegen het bezoek uit Zoeterwoude. De Kooltuinbewoners klapten er direct bovenop en lieten er geen gras over groeien. Chloe Roelandus was na veertig seconden al dicht bij een treffer maar haar schot van randje zestien werd door de keepster soldaat gemaakt. Goed voorbeeld deed volgen en Quinty den Haan was de volgende die, voor even nog onsuccesvol, binnen een minuut wist af te vuren. Zo snel mogelijk scoren was het devies en zeker via standaardsituaties was de ploeg van trainer Rick Koelman vaak erg gevaarlijk. Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste treffer op de borden stond. Een strakke hoekschop van Mandy de Nijs kwam terecht bij Lynn Springer die in twee instanties haar ploeg op voorsprong zette. Een dik verdiende voorsprong voor Rijnvogels binnen 5 minuten. Vele mogelijkheden volgden op het hoofdveld aan de kant van de kantine, maar vaak werd er te vroeg geschoten of het ontbrak aan de eindpass. Sandra Owel en Fabienne Koeman bleken goede veldwachters want er kwam geen muisje door deze wedstrijd.

Na de thee een geconcentreerd Rijnvogels wat heel degelijk de wedstrijd controleerde en rustig zocht naar de tweede treffer. Invaller Jill Dreischor was dichtbij een goal evenals Anne Verhoeven na een knappe inspeelbal van Fabienne Koeman. De ingevallen Saffira Zonneveld kwam er op rechts vaak langs op snelheid en dat bracht gevaar. Een inzet van Mandy de Nijs rolde voorlangs. Uitblinker Coco van Asselt speelde een dijk van een wedstrijd en vloog er langs als opkomende back. De scherpe voorzet werd licht geraakt door Anne Verhoeven maar het was Saffira Zonneveld die er als de kippen bij was om dit cadeautje uit te pakken en de bal binnen liep. De 2-0 op het scorebord en de wedstrijd was beslist. Het sparen kon beginnen en kleine pijntjes konden verlicht worden met een wissel. Zo nam Brenda van den Berg de plaats in van keepster Nikki Breedijk, die alweer voor de zesde maal dit seizoen haar doel schoon hield. Zeker in thuiswedstrijden is het tot nu toe moeilijk scoren tegen Rijnvogels. Een schot van Lynn Springer werd knap gered door de doelvrouw van SJZ en het slotakkoord van deze wedstrijd was voor topscoorder Mandy de Nijs, maar haar inzet van afstand draaide te ver weg van de verre paal.

Na 90 minuten en een beetje kwam arbiter Berk met het verlossende woord en de drie laatste fluittonen van de wedstrijd leverden veel handjes in de lucht op. De tweede periodetitel is binnen en de koppositie verstevigd. Het was een volwassen wedstrijd van Rijnvogels waarin geen kans werd weggeven en het genoeg creëerde voor een vrij duidelijke 2-0 overwinning. Dit jonge team gaat een spannende finale van de competitie tegemoet. Het moet zelf vooral blijven winnen en kijken of de concurrenten puntjes laten liggen om de voorsprong uit te breiden. Volgende week treft het EMM ’21, wat samen met FC Lisse wellicht de grootste concurrent voor de titel is dit seizoen. Zaterdag om 15.30 uur wordt het bal geopend in Roelofarendsveen.

11/03/2024