Vrouwen 2 | Ook Hazerswoudse Boys wordt aan de zegekar gebonden

Koploper doet wat het moet doen en dendert over concurrent heen

De overwinning in de topper van vorige week tegen EMM’21 had alleen waarde als er ook deze zaterdag tegen andere concurrent Hazerswoude Boys een goed resultaat werd geboekt. De bezoekers stonden voor de aftrap op een keurige vierde plaats en mogen zich een ware reuzendoder noemen. Zo wist het in drie wedstrijden tegen de top 3 liefst zeven punten te pakken. De heenwedstrijd werd een 1-0 overwinning voor de wit-zwarten en dat was voor Rijnvogels een grote waarschuwing.

De eerste helft was het stuivertje wisselen waarbij Rijnvogels uiterst effectief met de kansen om ging. Vrij snel kwam het op een 1-0 voorsprong. Een heerlijk verzorgde teamgoal met Anne Verhoeven als laatste eindstation. De aanvalsleider prikte de bal keurig binnen en de voorsprong was te pakken. De bezoekers uit Hazerswoude lieten zich niet onbetuigd. De fysiek sterke aanvallers waren enkele malen gevaarlijk met als hoogtepunt een krachtige kopbal die van de lijn af moest worden gehaald. De tandem Mandy de Nijs en Anne Verhoeven liet weer van zich spreken waarbij eerstgenoemde met een geweldige individuele actie zich vrijspeelde en daarna laatstgenoemde en niet te missen kans bood voor haar tweede van de ochtend. Daarna was het weer de beurt aan Hazerswoude Boys. Heel slap ingrijpen aan Rijnvogels zijde leidde een schotkans in die via een carambole het netje in rolde. Rijnvogels weer wakker en een les geleerd dat het altijd meedogenloos moet verdedigen, dat ging immers zo goed de afgelopen weken. Gelukkig pakte de ploeg daarna de draad weer op en ging het via de zijkanten op zoek naar meer. Op rechts stoomde Sandra Owel en Saffira Zonneveld naar hartenlust op dat leverde veel gevaar op. Het was namelijk weer tijd om Anne Verhoeven te bedienen die genoeg tijd kreeg om de bal via de onderkant van de lat in de lange hoek te knallen. Wederom een klasse goal van onze talentvolle spits.

Na rust bleek de wedstrijd zich te ontvouwen middels het scenario zoals het een week eerder ook verliep. Na de thee had Rijnvogels de volledige controle en kon de ploeg van trainers Rick Koelman en Jaap Varkevisser zich volledig richten op het uitbreiden van de voorsprong. De vierde treffer van de wedstrijd was hier een uitstekend voorbeeld van. Anna van Duijn en Janka Hatinova namen de ploeg bij de hand en lieten de tegenstander lopen. Na lang balbezit werd Mandy de Nijs vrijgespeeld die met een mooie wreeftrap het leer in de lange hoek roste. De wedstrijd in het slot en het handjevol treffers werd ook nog eens bewerkstelligd. Eerst werden dribbels van Jill Dreischor en Quinty den Haan nog gesmoord. Chloe Roelandus mocht haar goede invalbeurt verzilveren met een dik verdiend doelpunt. In verdedigend opzicht lieten Sandra Owel, Louise Winters, Fabienne Koeman, Coco van Asselt en keeper Nikki Breedijk geen steek vallen.

Rijnvogels kwam, zag en overwon waar het alleen in de eerste helft een kwartiertje kansen moest toestaan en het beter moest doen. Er werd keurig gevoetbald en zeker in de tweede helft was het veldspel zeer verzorgd. De concurrenten deden ook wat het moest doen en staken ook drie punten in de achterzak. Het boek van de competitie gaat even dicht en de blik gaat voor onze beloften op de districtsbeker. De tegenstander is Foreholte en zij spelen een treedje hoger op de voetballadder. Een leuk weerzien met enkele ex-Rijnvogels en een mooie kans voor onze talenten om zich te bewijzen op een niveautje hoger. Op naar volgende week, deze klus is weer keurig geklaard door onze beloften.

24/03/2024