Vrouwen 2 | Knappe winst in bekerkraker voor Vrouwen 2

Een rustige tweede voetbalzaterdag in februari maar met toch een mooi affiche voor ons beloftenteam bij de vrouwen. De talenten van trainer Rick Koelman mochten in het kader van de districtsbeker strijden om een plek bij de laatste acht. Tegenstander UVS is een klasse hoger actief en bezet daarin een keurige 4e stek. De blauw-witten uit Leiden kennen veel ervaren speelsters uit de top van het amateurvoetbal die nu nog lekker elke zaterdag een balletje trappen. Een leuk team en een prima meetmoment voor onze jonge meiden die de treden van deze trap nog graag willen gaan bewandelen.

De beginfase van de wedstrijd was het aftasten en was UVS, met ex-Rijnvogel Mirjam Gerling in de aanvallende gelederen, iets dreigender dan de Kooltuinbewoners. Een mooie pass van achteruit was een prooi voor de diepgaande middenvelder bij de Leidenaren die de bal vakkundig over keepster Nikki Breedijk wist te liften. Rijnvogels had wat moeite met het vinden van de juiste pass naar voren in de opbouw maar naar mate de eerst helft vorderde kantelde het wedstrijdbeeld beetje bij beetje. De 15-jarige Jill Dreischoor diende als een uitstekend aanspeelpunt en daarna was het vooral op de flanken te vinden voor onze talenten. Helaas moest de zeer dreigende Saffira Zonneveld gehavend het speelveld verlaten net voor rust. Nog geen echte kansen voor Rijnvogels, maar er werd op de deur gebonkt.

Na rust kwam Rijnvogels uitstekend uit de kleedkamer. De ingevallen Anne Verhoeven zorgde voor meer dynamiek in het aanvalsspel van Rijnvogels en het duurde maar even na het eerste fluitsignaal voordat Jill Dreischoor van links met een mooie inzet de bal in de verre hoek wist te plaatsen. Daarna kapte Anne Verhoeven mooi af naar haar linkerbeen en binnen een paar minuten was de wedstrijd volledig gekanteld naar een 2-1 voorsprong. De dadendrang van Rijnvogels kreeg een vervolg en het was wederom Jill Dreischoor met een keurige actie en Anne Verhoeven maakte haar tweede van de middag. De marge werd nog ruimer toen Janka Hatinova van een meter of 25 aanlag voor een schot en deze langs alles en iedereen zag suizen tot de bal tegen het netje plofte. Het slotakkoord in de tweede helft was voor Anne Verhoeven, de talentvolle spits maakte een geweldige goal door de bal op fabuleuze wijze in de kruising van de korte hoek te beuken.

Een prachtig slot van een dito prestatie van ons Vrouwen 2. Na de onnodige nederlaag van vorige week tegen FC Lisse in de competitie liet het zien dat het goed genoeg is om mee te draaien op (minimaal) een niveau hoger. Het geeft vertrouwen voor de rest van het seizoen, nu afwachten wie de opponent wordt in de kwartfinale en blijven knallen in de competitie.

11/02/2024