Vrouwen 1 | Poulefase KNVB Beker in stijl afgesloten

Dertien goals van de Rijnvogels bij de generale repetitie

Het werd een bijzondere wedstrijd op de vroege middag op sportpark De Kooltuin. De ploeg van Egmond Blinker speelde zeer verdienstelijk tegen 1e klasser RVVH/Sparta en met goed voetbal werd het maar liefst 13-0 voor de Topklasser. Een goed nieuws show voor FC Rijnvogels zo vlak voor de competitie en dat geeft een goed gevoel als Eldenia volgende week aan de aftrap staat voor het grote werk.

De schiettent werd logischerwijs al vroeg geopend door de thuisploeg en het was Jeanny Harders die met een balletje over de keepster heen het bal wist te openen na drie minuten voetballen. Kitty Susan vond niet veel later Myrthe Korstanje tussen de linies en laatstgenoemde pegelde via de onderkant van de lat raak. Kitty Susan stuurde ook Kim Zethof weg die op haar beurt de bal breed gaf op Minke Lalkens die achter het standbeen doel trof maar net op de lijn werd gepareerd. Gelukkig was het Bo Peters die ook mee was gekomen en met een enorme knal vanaf het 16 meter gebied de touwen deed bollen. Via Jeanny Harders en Romy Speelman werd het spel verplaatst naar de overkant waar Kitty Susan wederom Myrthe Korstanje wist te vinden en met een prachtig schot in de lange hoek was het na 16 minuten liefst 4-0 voor FC Rijnvogels. De honger was nog lang niet gestild. In de 22e minuut werd na goed druk zetten de bal veroverd door Jeanny Harders die Kitty Susan vond en na een mooie loop actie en dito voorzet van Kim Zethof was het Minke Lalkens die het hoofd koel hield vlak voor de goal. De 30e minuut leverde nog een prachtige goal op nadat Iva van Duuren vroeg de bal wist te veroveren en met goed positiespel op rechts werk Kim Zethof aan het werk gezet die ditmaal Minke Lalkens door de lucht wist te bedienen en de spits het op haar beurt geweldig met de kop afmaakte. Minke Lalkens was niet veel later ook verantwoordelijk voor haar derde treffer van de middag nadat ze eerst Kitty Susan wegstak en daarna de bal op een presenteerblaadje terug kreeg. De keeper werd omspeelt en de handjes konden weer de lucht in. Een heerlijk passje van Romy Speelman vond vlak voor rust Minke Lalkens die met één keer raken de meegelopen Kitty Susan vond en de aanvoerder vond met links en binnenkant paal de touwen. Wederom een prachtige goal.

Na de thee konden Danique Wuhl en Britt van Santen hun rentree maken en ging Rijnvogels gedreven verder waar het mee bezig was. Uitblinker Myrthe Korstanje vond twee minuten na rust de op snelheid zijnde Minke Lalkens die het overzicht hield en Bo Peters bediende en nummertje negen was een feit. De eer van de tiende treffer van de middag was voor Kim Zethof. Na een aantal mooie assists mocht zij nu zelf de trekker over halen op aangeven van haar maatje Kitty Susan. Een foutje in de defensie bij RVVH/Sparta gaf Minke Lalkens in de 53e minuut vrije doortocht na het omspelen van de keepster werd het 11-0. Niet veel later ging Kitty Susan diep en via Myrthe Korstanje en Kim Zethof kwam de bal op het juiste moment in de ruimte. De keepster wist tegen de inzet van onze aanvoerder nog een handje te zetten maar gelukkig is daar dan altijd weer Bo Peters die via de rebound haar derde van de middag wist te noteren. Een geweldige pegel van Romy Speelman werd evenzo mooi uit de kruising geranseld na een uurtje spelen en dat had een mooie beloning geweest voor de linkspoot in vorm. De honger was zo langzamerhand wel gestild voor de thuisploeg al kwam er met Celine van der Toorn, Jennifer Santos en Sandra Owel genoeg nieuwe energie in het team. De kansen bleven komen alleen het regende geen doelpunten meer. Gelukkig is daar dan altijd nog Celine van der Toorn. Nadat eerst haar inzet op aangeven van Kim Zethof nog van de lijn werd gehaald was het even later toch raak in dezelfde volgorde. 13-0 voor FC Rijnvogels en dat was tevens ook de eindstand.

Goede cijfers voor Rijnvogels in de oefenwedstrijden en in de KNVB Beker. Er zijn inmiddels acht wedstrijden gespeeld en daarvan zijn er zeven gewonnen en één verloren. Dat geeft vertrouwen en het is uiteraard altijd fijn om met een goed gevoel na de start van de Topklasse toe te werken. Het echte werk komt er nu aan en dus zal er nog een versnelling hoger gevonden moeten worden door de talentvolle ploeg van Egmond Blinker. Er zit muziek in dit team, de komende weken gaan uitwijzen waar de ploeg écht staat. De ploeg kan niet wachten om zich te gaan bewijzen op het hoogste niveau van Nederland.

17/09/2023