Vrouwen 1 | Mooie puntendeling in topklasse kraker

Knotsgek laatste kwartier zorgt nog bijna voor de winst

Rijnvogels en FC Eindhoven hebben op de late zaterdagmiddag de punten met elkaar moeten delen. Waar Rijnvogels tot de tegengoal het betere van het spel had, was het de regerend landskampioen die het middelste gedeelte van de wedstrijd onder controle had. Tot het laatste kwartier toen Rijnvogels de rug rechtte en het treffen volledig op zijn kop zette. Helaas was de slotseconde spelbreker voor ons vlaggenschip en moesten beide ploegen genoegen nemen met een punt.

Het wedstrijdverloop in de Topklasse verloopt wat rommelig en daardoor had Eindhoven nog maar 9 wedstrijden op de teller staan en Rijnvogels al twaalf. Het aantal verliespunten is vijf in het voordeel van de bezoekers en dus was het vroeg na de winterstop al een beetje aanhaken of afhaken voor Rijnvogels. Bij de start zag je terug dat het menens en het was Lize de Vries die met een knappe kopbal net niet kon scoren. Eindhoven deed dit wel, redelijk uit het niets, halverwege de eerste helft en liet daarna zien over een uitstekende ploeg te beschikken. Zeer ervaren en beheersen de fijne en slimme kneepjes van het voetbalspel. Tot een kwartier voor tijd was het vooral schaken op het middenveld en moest Rijnvogels het over een andere boeg gooien. Open spel in de slotfase en met de ingevallen Kim Zethof had Rijnvogels een extra wapen in aanvallend opzicht. Kitty Susan deed er nog een schepje bovenop en nam haar team bij de hand. In de 78e minuut werd ze neergelegd en de strafschop werd verzilverd door de tevens ingevallen Daphne Troost. Laatstgenoemde had niet veel later een geweldige kans op aangeven van Kim Zethof maar helaas geen tweede goal. Kitty Susan werd vlak voor tijd nog eens keurig weggestoken en met een uiterste krachtsinspanning trok ze de bal terug. Deze werd binnengelopen door een speelster van Eindhoven al stonden er ook twee Rijnvogels spelers te trappelen om de trekker over te halen. Rijnvogels op voorsprong en de wedstrijd op zijn kop. Helaas ging het in de slotseconde alsnog mis toen de bal een aantal malen niet lekker werd verwerkt en het toch nog 2-2 werd.

Het is zuur om in de laatste seconde toch nog tot een remise te komen maar Rijnvogels heeft laten zien dat het een team heeft wat mee doet voor de bovenste plekken. Daarnaast hebben de toeschouwers genoten van een mooie strijd. Nu twee weekenden rust en dan op bezoek in Haarlem bij DSS, dat wordt weer een lastige maar belangrijke wedstrijd.

04/02/2024