Vrouwen 1 | Lekker oefenpotje om in het ritme te blijven

Onder een heerlijk lentezonnetje hield Rijnvogels het ritme in de benen middels een vriendschappelijke wedstrijd tegen 1e klasser IJFC. De huidige nummer 3 van het derde amateurniveau van Nederland doet nog volop mee voor de plekken die promotie kunnen veilig stellen via de loterij die de nacompetitie heet. Eerder dit seizoen troffen beide ploegen elkaar in de KNVB Beker en toen werd het een afgetekende 0-6 overwinning voor Rijnvogels waarbij alle treffers in de eerste twintig minuten van de wedstrijd vielen. Ditmaal bleef de teller steken op 4-0, maar ook nu vielen alle treffers in het eerste bedrijf.

Er zat veel spelplezier in de ploeg bij ons vlaggenschip en dat was leuk om te zien. Er werd lekker getikt en de kansen stapelden zich op. Het was te danken aan de uitstekende doelvrouw van de IJsselstijnse formatie dat de score niet hoger op liep, het publiek kreeg getrakteerd op enkele geweldige parades. Aanvoerder Kitty Susan kon zich in aanvallend opzicht lekker uitleven en kwam tweemaal op het scorebord terecht waarvan de eerste treffer een lekkere schuiver in de lange hoek was. Een mooi doelpunt. Ook Kim Zethof mocht afdrukken in de eerste helft nadat Lize de Vries goed het overzicht hield en de bal breed gaf en in twee instanties was het raak. Wederom Kitty Susan mocht niet veel later afronden en haar derde mocht noteren wat het totaal deze vroege middag op vier zette. Na de thee mochten vielen Lynn Springer, Janka Hatinova en Celine van der Toorn in en mochten ook Vrouwen 2 speelsters Anne Verhoeven en Anna van Duijn hun opwachting maken. Het bleef een vermakelijke wedstrijd waarbij er verzuimd werd om de score hoger op te voeren.

De meivakantie is goed benut met twee leuke oefenwedstrijden waarbij het vizier nu op het slot van de competitie gaat. Met nog twee wedstrijden te spelen is er nog van alles mogelijk, aangezien de gehele concurrentie bijvoorbeeld aankomend weekend tegen elkaar speelt. Wie wat er nog kan gebeuren. Zaterdag ontvangt Rijnvogels bezoek uit Groningen. Oranje Nassau komt naar De Kooltuin en die stuurden ons via de stadionspeaker ‘met lege handen naar Katwijk’. Tijd om dit te herstellen.

05/05/2024