Vrouwen 1 | Geslaagd drieluik voor ons vlaggenschip

Winst en gelijkspel voor de Rijnvogelvrouwen

FC Rijnvogels heeft het eigen drieluik winnend weten af te sluiten. Na een spectaculaire overwinning tegen Jong ADO Den Haag en een minder gelijkspel tegen BVV Barendrecht kon het met de eer aan de haal gaan. Jong ADO werd tweede, beker opponent Barendrecht eindigde op de 3e plaats. Het werd vooral genieten voor de liefhebber van het vrouwenvoetbal om zoveel talentvolle speelsters op De Kooltuin actief te zien zijn. Allereerst kruisten de Kooltuinbewoners en ADO Den Haag de degens met elkaar en dat leverde gelijk ook de mooiste wedstrijd van de middag op. De Katwijk Binders speelden uitstekend en had een mooi veldoverwicht tegen de jonge doch vaardige Haagse vrouwen die volgende week gaan starten in de nieuw opgezette Eredivisie voor beloften. Het duurde even voordat de eerste goal viel maar na een soepele aanval over links wist Lize de Vries de weer fitte Kim Zethof te vinden die haar inzet tergend langzaam over de lijn zag rollen. De meer dan terechte voorsprong kreeg niet direct een vervolg ondanks het goede spel. Jong ADO kwam zelfs langszij door een mankementje bij het druk zetten. Rijnvogels liet het er niet bij zitten en ging op jacht naar de verdiende overwinning. Goed positiespel en een heerlijke assist van Romy Speelman liet Lize de Vries de diepte in sprinten. Met een mooie boogbal liet zij de keeper kansloos en was Rijnvogels de terechte winnaar van de eerste 2 x 25 minuten voetbal op De Kooltuin.

Het was ook direct het laatste fluitsignaal van arbiter Ruud van Es. Meer dan twintig jaar was hij actief bij FC Rijnvogels als verenigingsscheidsrechter en FC Rijnvogels – ADO Den Haag was zijn laatste wedstrijd. Tussen de bedrijven door werd hij bedankt voor zijn bewezen diensten met een leuk presentje en een bos bloemen. Ook via deze weg willen we Ruud bedanken voor alle belangeloze uurtjes die hij in onze club heeft gestopt en in het bijzonder alle oefenwedstrijden van de vrouwenafdeling die hij tot een goed einde heeft gebracht. Tot langs de lijn Ruud!

Gelijk door met de tweede speelronde tegen BVV Barendrecht. De wit-rode hoofdklasser is over een paar weken ook tegenstander in de bekerronde. Het werd een doelpuntloos gelijkspel waar Barendrecht eenmaal de lat wist te raken en Rijnvogels meerdere kansen niet verzilverde. Zo trof Romy Speelman de lat en tikte ze de bal net te ver naar de zijkant na het omspelen van de keeper. Ook Bo Peters kon een goede voorzet net niet verzilveren en zo waren er nog enkele mogelijkheden die een doelpunt verdienden. Complimenten ook naar Barendrecht wat zich het snot voor de ogen werkte en zich zeker niet verstopte. Jammer van de uitslag maar de vlieguren zijn gemaakt. De derde wedstrijd ging tussen Jong ADO Den Haag en Barendrecht. De moegestreden bezoekers uit Barendrecht konden het tempo in hun eerste oefenpot niet meer bijbenen en gingen er uiteindelijk met 5-0 af.  De goals aan de kant van ADO Den Haag waren genieten en het is mooi om te zien wat de toekomst van het vrouwenvoetbal ons gaat brengen.

Al met al een hele leuke middag onder een stralende nazomerzon, waar alle teams veel goed uit konden halen. Goed voetbal, mooie doelpunten en een prima geleverde strijd. Dat Rijnvogels uiteindelijk er met de eer vandoor gaat is leuk, maar waar vooral naar gekeken kan worden is het vertoonde spel. Er zit muziek in de ploeg. De komende weken is het aan de trainersstaf om het één en ander nog te finetunen. De Topklasse komt met rasse schreden dichterbij, het gaat weer een mooi avontuur worden.

27/08/2023