Vrouwen 1 | Eerste driepunter na spannende wedstrijd

Doelpuntenfestijn eindigt in terechte overwinning voor ons vlaggenschip

Het is Rijnvogels gelukt om de altijd lastige maar ook even zo vaak leuke wedstrijd tegen Eldenia winnend af te sluiten. Waar beide partijen sterke momenten afwisselden met mindere was over het algemeen, op een matige start na, de Kooltuinbewoners die terecht de handjes in de lucht konden steken na 95 minuten voetbal. Eldenia was naar De Kooltuin gekomen om de huid duur te verkopen, ging de strijd aan maakte er een echte wedstrijd van. Rijnvogels had daar een goed antwoord op wat de eerste drie punten van het seizoen opleverde.

De seizoensopening nam wat spanning met zich mee en daar profiteerden de bezoekers van in de 8e minuut van de wedstrijd. Een voorzet werd niet goed ingeschat en daarna slap verwerkt, wat een niet te missen kans bood aan de sterke spits van de bezoekers. Rijnvogels had wat tijd nodig om kleur op te wangen te krijgen en moest daarnaast feller zijn in de duels. Na een schotkans van Jeanny Harders werd Kitty Susan neergelegd in het vijandelijke strafschopgebied. Het was Bo Peters die dit appeltje wel wilde schillen en de bal feilloos binnen knalde. De wedstrijd begon opnieuw en het was Rijnvogels wat profiteerde van de ruimtes aan Eldense zijde. Kim Zethof werd na een listig steekballetje van Kitty Susan weggestuurd en behield het overzicht voor de goal. Minke Lalkens kon daarna binnenlopen. Een mooie opsteker zo vlak voor de thee.

Na de rust zette Eldenia er nog een tandje bij en moest Rijnvogels vrij vlug in de tweede helft een onnodige vrije trap toestaan. Een droge knal in de hoek die werd open gelaten betekende dat het pardoes 2-2 stond. Er stond vandaag een echt team aan Rijnvogels zijde wat veerkracht toonde en het er niet bij liet zitten. Een corner van links werd vlug daarna binnen gekopt door Kitty Susan en de thuisploeg stond weer op voorsprong. Twee minuten later veroverde Bo Peters de bal op de vijandelijke helft en kon Minke Lalkens wegsturen. Met een heerlijk stiftje bracht zij het verschil op twee en leek de wedstrijd in het slot gegooid. Leek, want wedstrijden tussen Eldenia en Rijnvogels kennen altijd nog een staartje. Na de 4-2 leken de bezoekers rijp voor de sloop en had Rijnvogels verder afstand kunnen nemen, maar toch werd het in de 90e minuut nog spannend. Verslapping in de de dekking bij Rijnvogels na een ingooi en de aansluitingstreffer viel uit de lucht. Even standhouden nog voor de Katwijkers maar na dik negentig minuten vechtvoetbal staan de eerste drie punten van het seizoen op de borden.

Een fijne en terecht overwinning waar Rijnvogels flink werd uitgedaagd door de tegenstander. Volgende week trekt de Rijnvogelkaravaan naar Eindhoven om de degens te gaan kruisen met FC Eindhoven. De landskampioen is een lastig te bestrijden ploeg en zal ook dit keer de huid duur verkopen. Maar dit zal ook voor Rijnvogels gelden. De trein rijdt, de komende weken wordt de snelheid bepaald.

24/09/2023