Heren 2 | Tweede vist achter het Scheveningse net

De geschiedenis herhaalde zich ook nu weer. Het tweede schijnt maar niet te kunnen winnen in en tegen Scheveningen. Ook nu trokken de Vogels weer aan het kortste eind, 2-0. Na de prima overwinning op Quick Boys was het nu allemaal ietsje minder.

Wat de mannen van trainer Roy Mulder zich min of meer aan mogen rekenen dat beide treffers snel na het beginsignaal van zowel de eerste als de tweede helft vielen. Een lesje ‘van meet af aan direct meer scherpte’ om vroege inslagen te voorkomen. De vroege 1-0 van Justin van den Berg was een call-up voor de Katwijkers die zich daarna wel in de wedstrijd speelden. Bij eerste de beste goede aanval werd de bal echter van de Scheveningse lijn gehaald. Vervolgens ontbrak het echter vaak aan de zuivere eindpass. Enkele rommelige situaties voor het hok van de thuisclub bleven ook zonder gevolgen maar na een schot van Mike Zwijnenburg verwerkte Pepijn Otter de bal gedeeltelijk doch de rebound werd door Leroy den Haan naast gepeerd. Het was de mooiste mogelijkheid om de zaken recht te trekken. Achterin werd niets meer weggegeven zodat de rust met een minimaal verschil aanbrak.

Kort na de hervatting een snelle uitval over links en een perfecte afwerking door Riley Metsers, 2-0. Nog tijd genoeg dus om eens iets terug te gaan doen maar de thuisclub werd allengs toch enigszins de meerdere op het middenveld. Toch had Nick de Jong na een fraaie assist van Mike Zwijnenburg de anschlustreffer op zijn slof maar zijn inzet werd door Pepijn Otter gepareerd. Later zou deze ook een sta in de weg zijn om zijn hok schoon te houden. Collega Pieter Plug had aan de overzijde ook een paar goede reddingen in huis zodat de schade niet groter werd en de gastheren zelf verzuimden om de score verder uit te bouwen waardoor de schade tot 2-0 beperkt bleef.

08/10/2023