Heren 2 | Heren 2 blijft goed bezig

Ruime doch geflatteerde overwinning

De cijfers zijn sprekend maar de 5-2 zege op buurman Noordwijk moet in alle eerlijkheid toch enigszins geflatteerd worden genoemd. Niet dat de overwinning de Vogels niet toe zou komen want zij kwamen halverwege de tweede helft bij een 1-2 achterstand knap terug. Voordien waren de gasten de betere ploeg.

De mannen van Roy Mulder kenden en droomstart want binnen de minuut lag de bal al achter doelman Thijs Ouwehand in het Noordwijkse mandje. Een slimme vrije trap van Leroy den Haan op Juliano Rigters en deze rondde trefzeker af. Kort daarop leek Ritgers op weg naar zijn tweede maar nu was Ouwehand paraat. Daarna kakten de roodzwarten wat in en werden de bezoekers sterker. Het leidde tot de verdiende gelijkmaker van Jordy Hamburg  nadat daarvoor Dammes van der Poel nog had gered maar nu kansloos de bal uit het netje moest vissen. De bezoekers namen nog voor half-time de leiding na een noem het, een flipperkastgoal voortkomend uit een scrimmage na een inzet die Van der Poel niet geheel kon pareren. Jelle Kooy gaf het laatste zetje, 1-2. Van Katwijkse zijde was het niet altijd oogstrelend en werd er voor de pauze niets meer gecreeërd.

Het tweede bedrijf zou er echter anders uit gaan zien. De veste van Ouwehand werd direct onder vuur genomen door onder andere Leroy den Haan maar de Noordwijkgoalie etaleerde zijn klasse en zag zijn team weer het heft in handen nemen. Tot scoren kwamen de gasten niet meer en captain Jan van Paridon en zijn mannen gunden hen geen tegentreffer meer. Mike Zwijnenburg verhuisde van rechterspits naar zijn vertrouwde linkerkant, ondernam een rush en werd binnen de zestien gevloerd. Mick de Jong schoot de pingel loepzuiver achter Ouwehand en met deze gelijkmaker kwam direct de geest uit de Katwijkse fles. Ouassim Bakari tekende voor 3-2, Nick de Jong na fraai voorbereidend werk van Leroy den Haan voor 4-2 en het slotakkoord was voor Owen Peak die ook al na zeer fraai aangeven van Ouassim Bakari voor de 5-2 verantwoordelijk was. Hoe vreemd kan een wedstrijd zich ontwikkelen? Maar door deze ontwikkeling heeft het tweede met nog twee wedstrijden voor de boeg de kans om zich met een puntje vrijwel veilig te spelen na een mooie reeks van de laatste weken.

05/05/2024