Heren 2 | Pijnlijke nederlaag voor Heren 2

Ongelukkige momenten zijn bepalend

Het tweede van de Vogels zit helaas in een duikvlucht. Vier nederlagen op rij zijn bepaald niet goed voor het zelfvertrouwen van de mannen van trainer Roy Mulder. Tegen SHO leed het een pijnlijke en ongelukkige nederlaag met in de hoofdrolspelers de captain Jan van Paridon, Nick de Jong en doelman Pieter Plug. Van Paridon veroorzaakte een penalty (‘Ik was uit balans en veroorzaakte daardoor de overtreding’), De Jong maakte de fraaie 1-2 maar maakte een verkeerde verbale opmerking (rood) en Plug liet een afstandsschot pardoes onder zich door glippen daar waar hij voordien nog een penalty stopte.

Ziehier de trieste balans van een verloren duel dat in principe niet verloren had hoeven te worden. Weliswaar voetbalden de bezoekers uit Oud Beijerland zeker in de eerste helft makkelijker maar kwamen toch goedkoop aan de leiding. Na de gemiste penalty van Danny Kanters, gestopt door Pieter Plug werd een inzet van diezelfde Kanters via het hoof van de ongelukkige Van Paridon tot de 0-1 gepromoveerd. Na die tegenslag lukte het de Vogels maar niet om een vuist te maken en werd doelman Dyvano van Vliet amper op de proef gesteld. Toen Tommy Reedijk met een lage schuiver Pieter Plug de mist in liet gaan, leek het alweer op een nederlaag af te stevenen. Met een 0-2 achterstand was het zaak om in het tweede bedrijf voor alles of niets te gaan.

• In de eerste minuut na de pauze was het al raak. Leroy den Haan slingerde een voorzet op maat op de slof van Nick de Jong die een onhoudbare streep achter Van Vliet knalde. Zo, de pot lag weer open en het werd weer een wedstrijd. Helaas benadeelde Nick de Jong zijn team door een onacceptabele term richting grensrechter te sturen en de arbiter verwees hem met rood naar de vroegtijdige douche. De Jong: ‘Ik heb het woord K niet gebruikt’. Navraag bij de arbiter na afloop bleek dat hij het wel had gebezigd. Kortom, het tiental vogels moest in ondertal op jacht naar de gelijkmaker. Het streed er voor en kreeg ook enkele mogelijkheden maar het vijandelijke net werd niet gevonden. Toen Tomas de Loo kort voor het scheiden van de markt en na een counter 1-3 van maakte was het over en uit. Dat Joah van Duijn er in de dying seconds nog 2-3 van maakte zette helaas geen zoden meer aan de dijk want kort daarna klonk het eindsignaal na alweer, maar nu een onnodig en ongelukkig verloren pot. Tijd om de ruggen te rechten.

26/11/2023