Heren 1 | Heren 1 onderuit in Veenendaal

FC Rijnvogels niet echt in de wedstrijd

Om een plaatsje op de ranglijst over DOVO heen te wippen is de Vogels niet gelukt. Beide teams hadden in principe niets meer te winnen of te verliezen alleen een betere klassering op de ranglijst en de eer stonden nog op het spel. Op sportpark Panhuis bleef de thuisclub de baas in eigen huis en er viel eigenlijk weinig af te dingen op de 4-2 overwinning. De wederom gewijzigde Katwijkse ploeg – het speelde bijna nimmer in een vaste opstelling- trok aan het kortste eind.

Een van die wijzigingen betrof doelman Dammes van der Poel die bij zijn naderende vertrek in het Katwijkse hok mocht staan. Sneu voor hem dat hij vier treffers om de oren kreeg voordat hij in de slotfase geblesseerd het veld op een brancard moest verlaten. Gelukkig bleek er niets gebroken en viel het achteraf dus allemaal mee. Vaste sluitpost Pim van der Plas liet zich in de resterende minuten niet passeren. Minuten die overigens 8 minuten langer hadden moeten duren na de vele wissels van beide kanten en de langdurige blessure van de Katwijkse keeper. Na exact negentig minuten klonk het te vroege eindsignaal.

Het roodzwarte team (vandaag wit-zwart) heeft nimmer de indruk kunnen wekken dat er in Veenendaal iets te halen viel. Behalve in de 11e minuut toen Maarten Reyneveld na een handsgeval de gelijkmaker vanaf de stip achter Lars Molenaar mocht schieten. Molenaar in de goede hoek maar de inzet van de Katwijkse spits was hard en zuiver genoeg. Het was twee minuten nadat Guido van Dijk vrij ongedekt de score met een zuiver geplaatst schot de score had geopend. Het was niet voor het eerst dat slordigheden en dekkingsfouten bij de Vogels de inleiding waren voor de DOVO treffers. Nick Hak profiteerde er van 2-1. Dammes van der Poel voorkwam een verdere uitbreiding van de score en een gelijkmaker bleef uit. Bryan Anthonie Iliohan zag zijn uitbraak gesmoord en Tom Bijen zag zijn kopbal over de kruising zeilen.

DOVO kwam beter uit de kleedkamer. Toch leek het evenwicht even hersteld maar de Katwijkse frontlinie kon geen Veenendaalse potten breken. Het was de geheel vrijstaande Mohamed El Karbachi die bij de tweede paal simpel langs de mistastende Van der Poel binnen kon knikken en daarmee de wedstrijd in het slot leek te gooien. Dat werd kort daarna nog eens bevestigd door Kees Verheul die de 4-1 binnen pegelde. Een grotere nederlaag bleef de Katwijkers bespaard en invaller Sieb Rutgers kopte op fraaie wijze de voorzet van Bryan Iliohan in de touwen achter Molenaar. In de slotfase drongen de bezoekers nog aan maar een voet van DOVO doelman Molenaar voorkwam de de 4-3 en de te vroeg gehanteerde fluit voor het eindsignaal betekende geen eventuele aardige slotfase die er – je weet het nooit- nog in had gezeten. De vele wissels leverden de stadionspeaker de nodige problemen op waardoor de onderstaande gegevens ook niet helemaal waarheidsgetrouw zijn.

FC Rijnvogels. Van der Poel (80) Van der Plas, Macrander (Van den Oever), Michel, Scholten, Van Paasen, Bijen, Noordam (66. Driebergen), Van Leeuwen, Reyneveld (77. Rutgers), Mercera (77. Rutgers).

Scoreverloop. 9. Van Dijk 1-0. 11. Reyneveld 1-1. 22. Hak 2-1. 67. Kharbachi 3-1. 71, Verheul 4-1.  73. Rutgers 4-2.

18/05/2024