Heren 1 | Derde oefenwinst op rij.

Heren 1 verrast Quick Boys in oefenderby

Toeval bestaat niet in het leven is een vaak gehoorde uitspraak. Dus is het geen toeval dat de Rijnvogels in acht dagen tijd drie overwinningen op rij boekten in de oefencampagne. Achtereenvolgens werd er gewonnen van Jong Volendam, 4-1, FC Lisse 4-2 en afgelopen zaterdag met 3-2 van Quick Boys. Zoals in het verleden is gebleken is dit succes geen garantie voor de toekomst want in de competitie is het vaak heel andere koek als je tegen minder voetballende ploegen en dus vaak de bus voor het eigen hok parkerende teams je potje moet zien te winnen.

Het was afgelopen zaterdag zoals te verwachten was behoorlijk druk op sportpark De Kooltuin. Voor trainer Thomas Duivenvoorden die een succesvolle periode op De Kooltuin verruilde voor een stap hogerop door Quick Boys te gaan trainen een minder prettig weerzien. Zijn ambities kennende was de 3-2 nederlaag ook geen leuke zaterdagmiddag. Ook hij moet zich niet blindstaren op de oefencampagne. Zoals zijn collega Dogan Corneille ook niet doet. De nieuwe man op De Kooltuin wikt en weegt, ´In de eerste helft waren we zeker heel goed, vooral in de opbouw. Alleen had ik wat problemen met de tegen goals´. Overigens waren die het resultaat van snelle aanvallen over de vleugels (red.). ‘We maken stappen en speelden een goede eerste helft waarin wij af en toe zelfs de betere waren. In de tweede helft ging het allemaal minder maar het positieve ervan is dat we uiteindelijk de winst eruit wisten te slepen’ aldus de winnende trainer.

Het duel was nog maar vier minuten jong toen Roy van Leeuwen Victor van Monfort op maat bediende en deze liet met een bekeken inzet doelman Timon Fikkert zijn eerste visje uit het net vangen. Een harinkie vooraf tijdens de haringparty zou hem beter hebben gesmaakt. Een vroege wake up call voor de mannen van Nieuw Zuid. De zaken werden recht getrokken en er ontspon zich een levendig en gelijkwaardig duel. Danny van den Meiracker kopte de 1-1 binnen. De Vogels niet aangeslagen, vlogen vrolijk verder. Van niveauverschil was op dat moment geen sprake. Een puike voorzet van Djaimaro Ritgers werd door de prima spelende Victor van Montfort bij tweede paal binnen gekopt, 2.-1. Tom Bijen werd door Jan Willem Kamp neergehaald en Bijen zelf benutte de penalty beheerst, 3/1.Nog voor de pauze verkleinde de bezoekers de achterstand tot 3-2 na een vlotte aanval over links die door Ravelino Junte werd binnen geschoven. Het betekende de 3-2 ruststand en tevens de eindstand.

Het tweede bedrijf was minder amusant. Bij de thuisclub was na een prima eerste helft het beste eraf. De mannen van Nieuw Zuid waren de regisseur maar slaagden er niet in om van het mindere schouwspel een opwindende vertoning van te maken. Veel aanvallen over rechts met Sem van Duin leverden geen rendement op. Doelman Dammes van der Poel keerde een vrije trap en pareerde een volgende inzet knap. De Vogels konden geen vuist meer maken maar kropen in de verdedigende modus om de winst te koesteren. En met succes.

29/07/2023