Heren 2 | Derby eindigt onbeslist

Tweede heeft gevochten voor een puntje

Na het toch wel teleurstellende gelijkspel van de week ervoor tegen Rijnsburgse Boys, was de puntendeling tegen buur Katwijk van een beter gehalte. De gelijkmaker van Mike Zwijnenburg kort voor het scheiden van de markt was verdiend en ook terecht. Zo eindigde de broederstrijd onbeslist, 1-1.

Het werd van meet af aan een fel doch sportief duel zoals het ook in een dorpsderby betaamt. Katwijk deed voor het eerst van zich spreken en Pieter Plug moest zich al snel strekken hetgeen hij later in de wedstrijd nog diverse keren zou doen en hij grotendeels mede verantwoordelijk was voor het puntje. Het antwoord kwam van Nick de Jong maar op zijn schot had doelman Dirk Hoek ook het juiste antwoord. Er onstpon zich een levendig duel waar de bezoekers in de eerste helft ietwat de boventoon voerden en het betaalde zich uit in de openingstreffer van Julian Haasnoot. Niet geheel onverdiend dus. De oranjehemden verzuimden om de marge te verruimen en haalden opgelucht adem toen kort voor half-time een kopbal van vogel Hans Brouwer tegen de lat eindigde.

Het tweede bedrijf kwamen de vogels beter uit het nest en er kwamen kansen. Helaas had Leroy den Haan niet het geluk aan zijn zijde. Hij trof de voet van sluitpost Hoek en even later lobde hij het leer over Hoek heen doch het speeltuig ging net naast. Vooralsnog geen gelijkmaker maar ook geen treffer van de gasten die het doel te hoog zochten. Het had er alle schijn van dat de Krombewoners er met minimaal verschil (0-1) doch de maximale buit er van tussen zouden gaan totdat kort voor tijd een corner van Juliano Rigters op waarde door Mike Zwijnenburg werd ingeschat en ingekopt. Er had zelfs nog een driepunter ingezeten maar Dirk Hoek ranselde de inzet van Rigters uit zijn hok en eindigde deze onderlinge burenruzie die nooit echte daadwerkelijke ruzie werd in een terechte puntendeling.

17/03/2024