Heren 2 | Bizarre slotfase van Heren 2

Venijn zat in de staart bij het tweede

De klok tikte al aardig richting de negentig toen Forum Sport gelijk maakte en het tweede zichzelf te kort leek te doen. Maar het venijn zat in de staart. Daar waar het team van Roy Mulder het met een gelijkspel leek te moeten gaan doen, pakte het in luttele minuten tijd de volle buit en wees het scorebord 4-1 aan.

Het lijkt in deze op een geflatteerde uitslag maar schijn bedriegt. Na een eerste helft waarin de beide teams elkaar redelijk in evenwicht hielden, er niet werd gescoord en er weinig bloedstollende momenten waren, volgde het tweede bedrijf. In een prima tweede helft had het duel allang beslist kunnen worden maar in het Voorburgse hok stond ene Milan van Pruisen die ondanks de vier tegentreffers de man van de wedstrijd werd. Vooral in die tweede helft haalde hij er veel uit, met handen en voeten hield hij zijn doel schoon totdat Jan van Paridon een knappe corner van Kevin van Mil binnen knikte nadat kort voordien Paul Melissen zijn pegel naast zag suizen. Met de treffer van de captain leek de ban gebroken. Er rolden veel aanvallen op de blauwe veste af maar vooralsnog geen treffer. Of van Pruisen was een sta- of lig-in-de weg en anders stond er wel een verdediger op de doellijn. Bij tegenstoten was doelman Dammes van der Poel telkenmale paraat met uitlopen maar juist hij was het, die een fout maakte die fatale gevolgen had kunnen hebben. Bij een vrije trap ging hij veel te ver zijn kooi uit, de bal werd terug gekopt en binnen gefrommeld. Gelukkig voor hem werden de slotminuten de leukste voor de roodzwarte Vogels. In no-time werd het van 1-1 naar 4-1. Mathijs Koster krulde een bal fraai over Van Pruisen heen en Ouasim Bakari tikte een voorzet van Joah van Duijn simpel binnen. Het kwartet werd met een zeer fraaie goal van Juliano Ritgers volgeschoten. Het is een zeldzaamheid dat er binnen luttele minuten zoveel doelpunten vallen. Over de zege bestaat geen twijfel. Op basis van de tweede helft was deze zeker verdiend. Behalve Juliano Ritgers mochten Sieb Rutgers en Julian Jansen ook minuten maken om in het ritme te blijven.

21/01/2024