Heren 2 | Bij Heren 2 zat het venijn in de staart

Bekerwinst op de buren van Nieuw Zuid

Het redelijk vernieuwde en ook jeugdige team van trainer Roy Mulder behaalde een leuk succesje door Quick Boys 3 in de slotfase te kloppen. Het werd uiteindelijk 4-1, ietwat geflatteerd maar daar maalde niemand om. Het was niet altijd even gestileerd en soms ietwat slordig maar aan inzet ontbrak het zeker niet. Voor veel blauwwitten was het een weerzien op sportpark De Kooltuin. Hendrik van Beelen, Sander van der Gugten, Sander van der Horst, Eef Schoneveld. Edwin Barnhoorn, Arris Verdoes, Peter van Rijn en Benny van Fruchten, ooit droegen zij het rode shirt. Laatstgenoemde stond in het doel daar waar hij eerder in zijn carrière als spits juist de bal in het doel moest peren. Nu moest hij als erkend schoonmaker zijn hok schoon zien te houden hetgeen hem niet lukte. Als verdediger Arris per ongeluk een corner in eigen schoon werkt is Van Fruchten kansloos. Het betekende 1-1 omdat Sander van der Horst de score al fraai had geopend. Kevin van Rijn ging namens de Vogels in de fout en liet een tegenstander aan de nieuwe kunstgrasmat proeven dus mocht Hendrik van Beelen vanaf de stip op Dammes van der Poel vuren. Hendrik schoot te zacht en Dammes werd de winnaar in dit tweeluik.

Venijn

Na de thee gebeurde er een poosje niets opwindends al zochten beide teams wel naar de marge verruiming. Het lukte de Vogels laat in de wedstrijd. Eerst was het Leroy den Haan die na een knappe actie de 2-1 binnen schoof en het diagonale schot in de kruising van Mike Zwijnenburg mocht er ook zijn, 3-1. De Vogels kropen tussentijds door het oog van de naald en Dammes van der Poel voorkwam een tweede treffer door een counter bijtijds onschadelijk te maken. Ouassim Bakahari zorgde in de dying seconds dat nummer 4 op het scorebord oplichtte. Het venijn zat deze wedstrijd in de staart.

03/09/2023