Heren 2 | Wedstrijd met twee gezichten

Veerkracht na 3-0 achterstand

Vreemde tijd, vreemde wedstrijd daar op sportpark Middelmors. Een wedstrijd met twee gezichten. Was de eerste helft nauwelijks om aan te gluren, in de tweede helft was het allemaal veel beter pas nadat Martijn de Mooij namens de Rijnsburgers zijn hattrick vol schoot en de stand op 3-0 bracht. Eigenlijk gaf ik toen geen stuiver meer voor een goede afloop. Maar zie, ooit zei Brederode eens dat het kan verkeren. Toen Nick de Jong de 3-1 knap binnen werkte kwam de geest uit de Katwijkse fles. Plots stond het team op en was het geloof en de inzet terug. Na een corner en de daaropvolgende scrimmage alert was Mike Zwanenburg alert en deponeerde nummer twee achter doelman Kevin den Haan deponeerde. De gelijkmaker was een hele fraaie toen de ingevallen Nino Roffelsen de bal uit een lage corner met de binnenkant van het voetje naar de verre hoek krulde, 3-3. Een half uur voordien nog niet voor mogelijk gehouden en er leek zelfs een zege in te zitten maar enkele mogelijkheden werden onbenut gelaten. Achteraf tevreden met een puntje tegen laagvlieger buurman Rijnsburgse Boys? Hierover zullen de meningen verdeeld zijn. In goeden doen hadden hier drie punten gepakt moeten worden maar dat ‘goeden doen’ ontbrak in de eerste helft. Het hart van de defensie klopte niet zoals het behoort te kloppen en werden de beide Jannen (van Paridon en van Duijn) wel gemist en ook aanvallend was het allemaal niet je dat. De thuisclub nam via een afstandsschot de leiding en vervolgens was het wederom Martijn de Mooij de mistasten in de roodzwarte defensie afstrafte. Dit was de ruststand en wat er in de tweede helft gebeurde is hierboven in korte lijnen omschreven.

10/03/2024