Vrouwen 2 | Zakelijke overwinning levert de koppositie op

Het regende kansen op De Kooltuin

Het beloften elftal van de vrouwenafdeling heeft met een keurige 3-0 overwinning de koppositie terug veroverd. De ploeg van trainer Rick Koelman kende wat personele problemen en speelde niet op haar paasbest, maar kwam geen seconde in gevaar en reeg de kansen aan elkaar tegen het tweede elftal van ARC. Door de drie punten in eigen huis te houden en een gelijkspel van concurrent FC Lisse, staan er nu drie teams op 28 punten bovenaan. Daarvan heeft Rijnvogels het beste doelsaldo. De titelstrijd blijft dus onverminderd spannend.

De technische staf van onze beloften beschikte over een kleine selectie en de vakantietijd was daar de boosdoener van. Desondanks liet het zien 0ver meer dan genoeg kwaliteit te beschikken om de dadendrang van de bezoekers uit Alphen aan den Rijn aan banden te leggen. In het eerste bedrijf hielden de zwart-rode bezoekers nog aardig stand. Het duurde dan ook even voordat Rijnvogels de juiste versnelling had gevonden en kansen ging creëren was er geen houden meer aan. Julia Guijt was vandaag als gelegenheidsrechtsbuiten gevaarlijk en ging alleen op de doelvrouw af, helaas kwam de keepster als winnaar uit de strijd. Ook Quinty den Haan brak door, ditmaal via links, maar ook haar inzet werd gepareerd. Lynn Springer opereerde de eerste helft vanaf het middenveld en zag haar inzet van randje zestien over vliegen. Aanvoerder Mandy de Nijs nam daarna haar ploeg bij de hand en na een mooie individuele actie was het dan nu wel raak. Niet veel later wist zij de marge naar twee te tillen door aan de rechterkant van het zestien meter gebied met een knappe wreeftrap in de lange hoek het netje te laten bollen.

Een comfortabele voorsprong en na de rust was het freewheelen geblazen. Rijnvogels stapelde kans op kans maar het vizier stond niet op scherp na de thee. Met een beetje meer effectiviteit hadden zonder overdrijven de dubbele cijfers behaald kunnen worden. De doelpuntenregen kwam er dus niet, maar toch lukte het nog eenmaal om te scoren. Een ietwat onduidelijke beslissing leverde Rijnvogels een penalty op en ook vanaf 11 meter is topscoorder Mandy de Nijs een zekerheidje. Gedecideerd werd de doelvrouw van ARC naar de andere hoek gestuurd en voor de derde maal was de aanvallende middenvelder de gevierde dame deze wedstrijd. Achterin pasten Sandra Owel, Fabienne Koeman en Coco van Asselt keurig op de winkel en Lynn Springer, inmiddels verhuisd naar rechtsachter, kon zich aan de rechterkant lekker met het aanvallen bemoeien. Goals leverde het niet meer op, maar het zestien meter gebied van ARC was waar de actie plaatsvond.

Een regelmatige overwinning dus voor Vrouwen 2 waarin de handjes driemaal de lucht in konden. Het had een goede wedstrijd geweest om te werken aan een nog beter doelsaldo, maar gezien het aantal aanvallers in de wedstrijdselectie was het niet gek dat het een beetje ontbrak aan de finesse in de afwerking. Rijnvogels staat nu samen met FC Lisse en EMM aan kop. We gaan zien wat de komende weken gaat brengen, de tijd waarin de prijzen verdeeld worden gaat aanbreken. Voor nu moet de focus gelegd worden op volgende week, dan staat er een uitwedstrijd tegen Bernardus op het programma.

25/02/2024