Vrouwen 2 | Keurige overwinning voor onze beloften

Op pole positon voor periodetitel

Het is en blijft razend spannend bij Vrouwen 2 in de strijd om de bovenste plekken. Het enige wat de ploeg van trainer Rick Koelman kan blijven doen is winnen en zich vooral focussen op het goede voetballen. Ditmaal stond er een uitwedstrijd tegen Bernardus op het programma. De nummer 10 van de ranglijst verkocht de huid duur en deed er alles aan om de punten in eigen huis te houden, maar Rijnvogels won de kwaliteitsslag en zegevierde met een 3-1 overwinning.

In de eerste helft gaf Bernardus gas en wilde het onze talenten op eigen helft al lastig maken. Even wennen aan het hoge druk zetten bij het opbouwen voor Rijnvogels maar al snel werden de eerste gaatjes gevonden in de oranje-witte defensie en na negen minuten mocht er voor het eerste gejuicht worden. Anne Verhoeven vond aanvoerder Mandy de Nijs die knap wegdraaide in het vijandelijke 16 meter gebied en keurig afdrukte. Keeper kansloos en Rijnvogels op voorsprong. Na een kwartier helaas een vervelende blessure voor Julia Guijt die tot nu toe een uitstekend seizoen draait, we hopen allemaal dat het meevalt en we weer snel van haar kunsten op de rechterkant kunnen gaan genieten. Na een minuut of veertig weer een goal voor FC Rijnvogels en ditmaal waren de rollen omgedraaid. Mandy de Nijs verzorgde het voorwerk en Anne Verhoeven versnelde langs de laatste verdediger om daarna koel te blijven en de 0-2 op de borden te zetten. Rijnvogels in een zetel al was het vlak voor rust toch even billen knijpen toen een vrije trap van de ploeg uit Hazerswoude-Rijndijk via de buitenkant van de paal het veld weer in stuiterde.

Na de thee een beter Rijnvogels wat de touwtjes strakker in handen nam en nu echt de controle over de wedstrijd pakte. Er werd goed gevoetbald, het tempo ging omhoog en de kansen kwamen vanzelf. Het enige wat de ploeg af en toe nog vergeet is om de vele kansen in goals om te zetten, zichzelf nog beter belonen. Gelukkig is daar dan altijd weer Mandy de Nijs die na een goed balletje van Anne Verhoeven van een mooie afstand de bal over de keepster weet te deponeren. De wedstrijd nu helemaal in het slot en in de slotfase wellicht daardoor toch een wat minder scherp Rijnvogels wat vlak voor tijd via een corner de tegenstander toch nog aan een doelpunt wist te helpen. Een leermomentje, want het is richting de slotfase van de competitie zaak om geen kruimel te laten vallen voor de concurrentie.

Door de overwinning zit Rijnvogels stevig in het zadel voor de tweede periodetitel en deelt het samen met EMM ’21 de koppositie. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SJZ op de planning en bij een goed resultaat zijn onze beloften zeker van deelname aan de nacompetitie voor promotie. Scherp blijven dus en vooral goed blijven voetballen is het devies voor onze jonge talenten.

04/03/2024