Vrouwen 1 | Kalme overwinning om in het ritme te blijven

Rijnvogels wint met 3-0 van Jodan Boys

Het is hollen en stilstaan na de kerstvakantie in de Topklasse bij de vrouwen. Na twee speelrondes waarin Vrouwen 1 vier punten wist te vergaren mocht het direct weer twee zaterdagen op de rem trappen. Om in het ritme te blijven en ter voorbereiding op het volgende blokje van twee competitiewedstrijden werd er afgelopen zaterdag geoefend tegen hoofdklasser Jodan Boys. Het werd een regelmatige overwinning waarbij alle selectie minuten konden maken. Met als hoogtepunt het debuut van Anne Verhoeven die haar uitstekende debuut luister bij zette met een doelpunt.

Hoofdklasser Jodan Boys is een reizende ster in het vrouwenvoetbal. De afgelopen twee seizoenen reeg het twee kampioenschappen aan elkaar en stootte het in één zucht door van de 2e klasse naar de hoofdklasse. Ook hierin presteert het weer uitstekend en jaagt het met een kleine achterstand op koploper Be Quick ’28 en Saestum VR2. Beide ploegen kwamen deze zaterdag om te voetballen en dus was de eerste helft vermakelijk. Rijnvogels liet soms iets teveel toe bij de bezoekers maar toch was het wachten op de openingstreffer van de Kooltuinbewoners. Halverwege het eerste bedrijf was het Kitty Susan die de bal uitstekend raakte en deze geweldig in de verre kruising zag ploffen. Een prachtige goal. Debutant Anne Verhoeven, in het tweede elftal spits van beroep, stoof meermaals over de rechterflank en drukte duidelijk haar neus op het venster met enkele uitstekende voorzetten. Haar eerste eigen kans was direct raak. Een mooi steekballetje werd op waarde geschat en een vernuftig lobje betekende haar eerste goal voor ons vlaggenschip en de 2-0 in de wedstrijd. Er was voor Rijnvogels kans op meer maar de productie stokte.

De tweede helft veel wissels aan de kant van Rijnvogels wat logisch is in dit soort wedstrijden. Onder andere tweede elftal speelster Mandy de Nijs mocht haar opwachting maken in het eerste en ook zij deed dit verdienstelijk. Het tempo in de wedstrijd zakte iets en slordigheden aan Rijnvogels kant zorgden voor enkele speldenprikjes van de bezoekers. Op de momenten dat Rijnvogels aanzette was het ook direct gevaarlijk. Een goed schot van Lynn Springer werd gepareerd door ex-Rijnvogel doelvrouw Danielle Hornes, maar Kitty Susan was er als de kippen bij en liet het netje nog een keer bollen.

Een ‘nuttige’ oefenwedstrijd is het cliché wat de meeste voetbalprofessoren uit de kast zullen trekken, maar het is toch vooral fijn dat volgende week de competitie weer gaat beginnen. Een flinke uitdaging staat er voor Rijnvogels te wachten met een bezoekje aan DSS uit Haarlem. De rood-groenen staan op dit moment op de zevende plaats en zijn vooral thuis een heuse reuzendoder. Alle topteams lieten dit seizoen punten liggen op Sportpark Pim Mulier. Rijnvogels kan dus aan de bak en is gewaarschuwd, maar een uitdaging gaat deze ploeg nooit uit de weg.

18/02/2024