Vrouwen 1 | Doelpuntenfestijn eindigt in een domper

Vrouwen 1 heeft in de strijd om de vierde plaats averij opgelopen tegen directe concurrent Oranje Nassau. Ondanks dat het drie keer op voorsprong kwam, stond het verdedigend niet bepaald als een huis en moest het vijf treffers toestaan terwijl het er zelf vier wist te maken. Zonde, want de ontwikkelingen op de andere velden waren dusdanig goed dat zelfs de derde stek nog haalbaar was. Op het moment van balverlies was Rijnvogels te kwetsbaar en moest het met de diepgaande speelsters van de Groningse bezoekers capituleren. De doelpunten aan Rijnvogel zijde kwamen op naam van Kitty Susan (2x), Lize de Vries en Kim Zethof. In de slotfase ging Rijnvogels nog op zoek naar de gelijkmaker, wat ook dik verdiend was gezien het verhaal in balbezit. Dat zag er sterk uit maar de beloning kwam er helaas niet meer.

Hierdoor moet Rijnvogels genoegen nemen met een plek in de wachtkamer. Aanstaande zaterdag speelt het de derby tegen Ter Leede, een wedstrijd die op zichzelf staat en het beste in een speler naar boven gaat halen. Het seizoen mooi afsluiten is een dikke pré en daar gaan we alles aan doen. En wie weet bij winst, laat Oranje Nassau wel punten liggen tegen FC Eindhoven en kan de vierde plaats weer worden overgenomen.

Fotoverslag: Kees van der Voort

13/05/2024