Heren 2 | Tweede wint leuke derby

Het is altijd een onsje meer als er een gemeentelijke derby wordt gespeeld. Misschien wel een paar onsjes, feit is in ieder geval dat de mannen van trainer Roy Mulder alles uit de sportieve kast hebben gehaald om van de buren van Nieuw Zuid te winnen. Andersom was de wil om te winnen bij Quick Boys ook duidelijk aanwezig en derhalve werd het een leuke maar ook sportieve wedstrijd. De Vogels trokken met 3-1 aan het langste eind en dat is een flinke opsteker na de verloren seizoensopening.

Al na vier minuten lag de bal in de touwen achter Bart Pronk. Een afgeslagen corner werd door Matthijs Koster vol op de pantoffel genomen en juist deze man afkomstig van Nieuw Zuid deelde het eerste pijntje uit. Vervolgens ontspon er zich een gelijkwaardig duel waarin voor de rust echter geen treffers meer zouden vallen. Beide defensies lieten weinig mogelijkheden toe voor de frontlinies.

In het tweede bedrijf zouden de Kooltuinboys de score verder uitbouwen. Al dan niet met de onbedoelde hulp van de opponent. Wie gaf de bal het laatste zetje na een corner van Nick de Jong? Was het onze Mike Zwijnenburg of toch een blauwe voet? De meningen bleven verdeeld langs de lijn. Goed, wie maalde erom? De 2-0 stond op het scorebord en het smaakte naar meer. Dat méér kwam er inderdaad. Ook bij de derde goal alom twijfels langs de zijlijn. Was het de goed doorzettende Ryan de Keyzer of ging de knikker via de slof van een verdediger in het netje? De 3-0 was misschien iets geflatteerd maar wel verdiend. Een stief kwartiertje voor het scheiden van de markt deed Quick Boys nog iets terug via Jelle de Vries die doelman Pieter Plug van dichtbij passeerde. Enkele mogelijkheden om de spanning terug te brengen werden door de bezoekers echter onbenut gelaten en ook de gastheren lieten een aardige kans op 4-1 liggen doch het deed er allemaal niet meer toe. De punten zaten veilig in de knip.

01/10/2023