Heren 2 | Heren 2 wint derby van de Uien

Ook de tweede derby van dit seizoen werd gewonnen. Eerder moest Quick Boys eraan geloven en nu dus de Uien. Tussendoor werd er een mindere pot in Scheveningen verloren.

Aan het eind van de rit stond de teller op 2-0. Uiteraard een stand waar je van te voren je handtekening voor plaatst. Was men echter getuige van deze – overigens sportieve- derby dan hadden de aanwezigen er niet gek van op gekeken als er minimaal vijf of zes vogeldoelpunten hadden moeten worden genoteerd. Vooral in het tweede bedrijf waren er legio mogelijkheden. Maar goed, in het veen kijkt men niet op een turfje volgens een oud spreekwoord.

De buren uit Rijnsburg waren in de eerste helft minimaal de evenknie van de thuisclub en optisch soms ook iets dominanter. De eerste kans was voor hen en even later moest captain Jan van Paridon zijn doelman Dammes van der Poel te hulp schieten om de 0-1 te voorkomen.

Het waren echter de gastheren die de leiding namen. Een steekpass uit het achterland werd door Leroy den Haan op waarde ingeschat en hij passeerde heel beheerst zijn naamgenoot Kevin den Haan in het Rijnsburgse hok. Dus kraaide ‘Haan Leroy’ victorie. Voor de pauze geen treffers meer aan beide zijden al was Kevin van Mil er dichtbij maar Keven den Haan kraaide nu victorie door de inzet te pareren.

Direct na de rust had Rian de Keyzer de marge kunnen verdubbelen maar zag zijn schot over vliegen daar waar hij voor de rust net naast had gemikt. Het zat hem dus niet echt mee. Het was wel een opmaat voor de mannen van Roy Mulder om de jacht naar meer te openen en het tweede bedrijf was duidelijk in het voordeel van de rood(vandaag) witten. De Boys kwamen nog even gevaarlijk in de buurt van de Katwijkse veste maar Dammes van der Poel en de mannen voor hem gaven geen krimp. Uit de vele mogelijkheden was het een mooie combinatie die door wederom Leroy den Haan doeltreffend werd afgerond, 2-0 en daarmee leek de winst al vroegtijdig binnen. Mede door goed keeperswerk van de Rijnsburgse Den Haan en het verknallen van mooie kansen bleef de 2-0 op het scorebord verder ongewijzigd.

Een alleszins verdiende overwinning, dat staat buiten kijf.

15/10/2023