Heren 2 | Heren 2 weet weer wat winnen is

De weg omhoog ingeslagen

Eindelijk is er een einde gekomen aan de vervelende reeks nederlagen die de mannen van trainer Roy Mulder week na week slikten. Vorige week dinsdag werd er in de strijd om de LAV cup al knap met 3-1 gewonnen van Teylingen 1 en dezelfde cijfers prijkten nu ook op het scorebord na de overwinning op Jodan Boys. De mannen kijken weer omhoog en nu is het zaak om na deze boost de opgaande lijn door te trekken.

Het was overigens in de eerste minuut al schrikken toen Jelle van der Poel de Gouwenaren al op voorsprong schoot. Zou het dan toch weer een deceptie worden? Nee dus want het antwoord was er binnen een minuut. Een zondagschot van Kevin van Milt sloeg als een granaat in de bovenhoek achter de kansloze Rick Stalenberg. Zo, dat was een doelpuntrijk begin wat je maar zelden ziet. Het is dat doelman Pieter Plug een minuut later een knappe redding in huis had anders had het zomaar binnen drie minuten 1-2 geweest. Het werd een open wedstrijd maar de schutters aan beide zijden hadden hun kruit al vroeg verschoten. Pas kort voor de thee werd het 2-1 door David Aanhaane die met een strakke schuiver Stalenberg opnieuw de gang naar het net liet maken. David is trouwens toch aardig op schot want vorige week knalde hij er tegen Noordwijk ook een geweldig in. Dit zou hij na de hervatting ook weer doen met een bekeken boogbal toen Stalenberg te ver voor zijn hok stond. Hiermee schoot hij zijn team in veilige haven en de stormbal kan voorlopig weer even naar beneden worden gehaald. Doelman Pieter Plug was een van de andere uitblinkers aan Katwijkse zijde door nadien nog enkele fraaie parades in huis te hebben zodat de Gouwenaren niet dichterbij konden komen. De Vogels hebben zich dit keer het (Goudse) kaas niet van het brood laten eten en kunnen nu met meer vertrouwen de stijgende lijn voort zetten. Minimaal op naar de veilige middenmoot waar dit team zeker thuis hoort.

09/12/2023