Heren 2 | Heren 2 vist weer achter het Scheveningse net

Met vervelende traditie werd helaas niet gebroken

Het schijnt het tweede maar niet gegeven te zijn om van Scheveningen te mogen winnen, laat staan een puntje op te kunnen vissen in de strijd tussen de twee vissersdorpen alhoewel Katwijk aan de Rijn niet echt een van origine vissersdorp is. Ook nu trok Scheveningen wederom met minimaal verschil aan het langste eind, 2-3. Sneu voor de boys van trainer Roy Mulder die op basis van inzet en een goede pot een puntje wel zou zijn toe gekomen. Doch in de slotfase sloeg het noodlot toe en met de staart tussen de moegestreden binnen werd na afloop zelfs een warme douche als koud ervaren.

Eigenlijk valt de jonge Vogels weinig te verwijten. Met name in de eerste helft werd er goed gevoetbald en aan inzet geen gebrek. In de tweede helft werden de bezoekers langzaamaan de bovenliggende partij dus de overwinning was niet geheel onverdiend. Lange tijd leek het erop dat een puntje haalbaar was maar kort voor tijd was het na een vrije trap paniekerig in de Katwijkse defensie waarin de bal maar niet kon worden weggepeerd. Sven Wink voltrok het vonnis.

Toch mochten de roodzwarten niet klagen dat doelman Pieter Plug de hele wedstrijd onder de lat mocht blijven staan. Bij de eerste de beste uitbraak van Scheveningen ging Raley Meesters alleen op de doelman af die een forse overtreding in huis had om de spits af te stoppen. Gelukkig was de arbiter mild en hield het slechts op geel. Het werd een leuk en pittig potje. Na een overtreding op Owen Peak zette Leroy den Haan zich achter de bal en prikte deze via een Scheveningse kous achter de kansloze doelman Pepijn Otter in de touwen. Niet lang daarna trokken de bezoekers na een corner die door Mees Konijn werd binnen gejast, de zaken weer recht. Het Katwijkse antwoord liet niet lang op zich wachten want na een heel fijne pass van Matthijs Koster was het wederom Leroy den Haan die de thuisclub op voorsprong schoot. Doelman Pieter Plug voorkwam met een knappe redding dat de gelijkmaker uitbleef. Een fijn gevoel om even te gaan pauzeren,

Na de hervatting waren het de gasten die toch min of meer de regie overnamen. Een aantal corners leverden vooralsnog niets op. De Vogels hadden meer moeite dan voordien om een aanvallende vuist te maken en konden niet voorkomen dat Scheveningen door toedoen van Raley Meesters met een diagonaal schot in de verre hoek de gelijkmaker op het scorebord knalde. Gerechtigheid. Het werd een struggle for life. Een vrije trap werd de thuisclub fataal. Het leerde dwarrelde voor het doel, geen Vogel die opluchting kon verschaffen en uiteindelijk werd Sven Wink de lachende derde die de derde en winnende goal binnenwerkte. Er restte de thuisclub niet anders dan alles of niets te spelen maar de gelijkmaker bleef helaas uit in een spannende slotfase. Je krijgt niet altijd wat je verdient als je je stinkende best hebt gedaan zoals het tweede vandaag.

02/03/2024