Heren 2 | Het loopt niet lekker bij het tweede

Het gaat bepaald niet lekker met het tweede. Alweer een- zij het nipte- nederlaag, 3-2 op sportpark Duinwetering in Noordwijk. Het wordt tijd dat het tij gaat keren want in principe is er talent genoeg om geen degradatievoetbal te moeten gaan spelen. Wat is het recept om deze vrije val een positieve wending te geven? Het begint met honderd procent inzet bij iedereen, dat is het meest voor de hand liggend. Maar wat bij Noordwijk zo vaak de makke was dat er onnodig veel foute passes werden verzonden waardoor veel aanvallen vroegtijdig stuk liepen. Een bal over een meter of tien kan toch in de voeten worden gespeeld? Waarom besluiteloos vastlopen en niet tijdig combineren in de zestien?

Het zag er aanvankelijk allemaal nog zo aardig uit. Het eerste Noordwijk projectiel werd door doelman Dammes van der Poel knap over getikt maar het Katwijkse projectiel sloeg wel in. Een diepe bal werd door David Aanhane knap op de pantoffel genomen en doelman Isha Bouwman was kansloos, 0-1. Helaas viel de gelijkmaker al snel. Een vrije trap werd door Dammes van der Poel niet ver genoeg weggewerkt en vanaf randje zestien knalde Ian Kiprich door een woud van benen de 1-1 binnen. Na de hervatting namen de gastheren al snel de leiding door Motta el Yakoubi die met een achterwaartse kopbal zijn team aan de voorsprong hielp. Het roodzwarte antwoord liet niet lang op zich wachten want Mathijs Koster had ook een aardig schot in huis waarmee hij de zaken weer recht trok. Helaas lieten de mannen van trainer Roy Mulder het verdedigend even afweten waardoor Ruben Marbus de winnende voor de thuisclub mocht noteren. De Vogels kwamen nog even dicht bij de gelijkmaker maar Jan van Duijn was de verliezer in de tweestrijd met keeper Bouwman. De 3-3 zat er echter niet meer in.

Het enige goede nieuws is dat Jesse Driebergen, Mathijs Koster en Sieb Rutgers weer minuten mochten maken en op de weg terug zijn.

03/12/2023