Heren 1 | FC Rijnvogels blaft maar bijt niet

Goede pot van FC Rijnvogels zonder beloning

Heel lang geleden toen voormalig KRV wekelijks een stenciltje op A4 uitbracht schreef de destijds voorzitter Cees van Kesteren een treffende zin: ’Een koninkrijk voor een schutter’. De brave man doelde op het feit dat na een verloren wedstrijd met veel gemiste kansen het ontbrak aan de afwerking. Deze evergreen zou na het verloren duel tegen SC Genemuiden ook niet hebben misstaan ware het niet dat het aantal mogelijkheden niet talrijp waren maar wel voldoende om er minimaal een zeer verdiend punt uit te slepen. Het vijandelijke net achter doelman Hidde Streutker bleef echter onberoerd en de bezoekers gingen er in de ultieme slotfase met de geflatteerde 3-0 winst vandoor. Hiermee schreef SC Genemuiden de tweede periodetitel op haar naam.

De man van de wedstrijd, Jesse Drieberen was uiteraard teleurgesteld. ;Ik vond dat we goed voetbalden en de uitslag was geflatteerd. Het is een slimme tegenstander en zij lieten ons het spel maken en zakten in, een beetje hun type spel. Er was moeilijk doorheen te komen.  De 3-0 nederlaag lijkt voor de buitenstaander een pak slaag maar verre van dat. Op jacht naar de gelijkmaker gaven wij in de slotfase te veel ruimte weg en daar profiteerde zij optimaal van’ aldus de analyse van de man die na een lange blessureperiode de oude vorm weer te pakken heeft.

Kansrijke eerste minuut

Het leer had nauwelijks enige omwentelingen gemaakt of het had binnen de minuut zomaar 1-1 kunnen staan. Een halve misser in de roodzwarte defensie werd door doelman Pim van der Plas echter knap onschadelijk gemaakt. Aan de overzijde schoof Aljereau Mercera de bal voorlangs. Zo dat beloofde wat te worden, De Vogels namen het initiatief en speelden verzorgd dit geheel in tegenstelling tot vorige week waar zij in Volendam onder de maat bleven. Dat het team beter kan werd wederom duidelijk. Het doel werd echter niet gevonden want zowel Aljereau Mercera als Tom Bijen mikten naast. Het doelpunt dat in de lucht hing viel aan de andere kant toen Rutger Etten na een uitbraak met een geplaatst schot het net achter de kansloze Van der Plas wel wist te vinden. Tegen de verhouding in telt niet maar de fraaie treffer wel. Peer van Paasen kreeg nog een mogelijkheid om de zaken in evenwicht te brengen maar schoot over. Op slag van rust leek dan toch de gelijkmaker aanstaande maar de vrije trap van Nabil Haddadi werd door Bart Jan Brouwer op miraculeuze wijze van de doellijn achter de geslagen doelman Hidde Streutker gekopt.

Iets aanvallender

In het tweede bedrijf oogde de bezoekers iets aanvallender en Pim van der Plas moest redden. De schnit van de eerste helft leek er bij de Katwijkers even uit maar gaandeweg werd de offensieve draad weer opgepakt. Tom Bijen schoot te gehaast naast en de kopbal van Nabil Haddadi verdween ook langs de verkeerde kant van de paal waardoor mogelijkheden op de gelijkmaker teloor gingen. De jacht op de gelijkmaker bleef onbeloond en in de slotfase sloegen de bezoekers genadeloos toe. De ruimte die er ontstond werd efficiënt benut door twee maal in de dying seconds te scoren. Rutger Etten en Egoz waren de scherprechters die de thuisclub met een kater achter lieten en met hun supporters de tweede periodetitel mochten gaan vieren.

FC Rijnvogels: Van der Plas, Van den Oever (81. De Jong), Ogidi Nwankwo, Michel, Driebergen, Van Paasen (46. Bakker), Bijen, Haddadi, Van Leeuwen (76. Noordam), Iliohan (46. Reyneveld), Mercera.

Scoreverloop. 22. Etten 0-1. 90. Etten 0-2. 90+2. Eenkhoorn 0-3.

24/02/2024