Heren 1 | Heren 1 is aan de winterstop toe

FC Rijnvogels in mineur de winterstop in

Na twee achtereen volgende nederlagen waarin de Vogels niet al te best voor de dag kwamen gaan de Katwijkers na een goede start van het seizoen met een minder goed gevoel de winterstop in. Wellicht dat in Valencia waar kort overwinterd wordt de zaken worden geëvalueerd en wordt teruggeblikt wat er aan schortte en hoe na de winterstop de zaken in ieder geval weer met een goed gevoel worden opgepakt. Het is voor de trouwe fans nog immer een raadsel waarom roodzwart de laatste twee duels verzaakten.

Op sportpark Adrichem in Beverwijk was de grauwe lucht een weerspiegeling van hetgeen de Vogels met name in de eerste helft in huis hadden. Dat was bitter weinig. Door het ontbreken van de vleugelspitsen Roy van Leeuwen en Aljerau Mercera leken de Vogels wel vleugellam. De van een lange blessure herstelde voormalig topscorer Maarten Reyneveld stond vaak op een eiland en aansluiting vanuit het middenveld ontbrak. Trainer Dogan Corneille die zijn contract voor het nieuwe seizoen heeft verlengd heeft ook kunnen constateren dat zijn verdedigers te slap ingrepen bij de kansen die thuisclub kreeg. DEM mocht na het gewonnen duel terecht aanspraak maken op de overwinning. Soms is het onbegrijpelijk dat als je een wedstrijd ingaat met de bezieling om na een slechte prestatie er weer volop tegenaan te gaan dat het niet herkenbaar is. DEM stond weliswaar goed in de organisatie en lieten de bezoekers weinig mogelijkheden om tot een goede opbouw te komen hetgeen echter niet wegneemt dat een tandje meer agressie bij roodzwart niet zou hebben misstaan. Doelman Sven Verswijveren had in de eerste helft een ATV middag zonder problemen op kunnen nemen. Hij zag zijn ploeg al na een kwartier de leiding nemen. Was het uitzicht van invaller doelman Dammes va n der Poel belemmerd of verkeek hij zich op de inzet van Bryan Herreaz? Feit is dat de Vogels weer tegen een vroege achterstand aankeken. Het werd nog erger door een beauty van Raymond de Waard in de kruising. Een beloning van het betere en energieker voetbal van de thuisclub daar waar de Vogels op inzet verzaakten.

Toen kort na de hervatting Erkan Altun van afstand vuurde en Dammes van der Poel de bal slecht verwerkte was het voor Raymond de Waard een koud kunstje om de 3-0 binnen te werken en toen diezelfde trefzekere De Waard de 4-0 in de kruising jaste leek het over en uit, Plots kwam de geest uit de Katwijkse fles. Veel te laat. Binnen no time scoorden Tom Bijen en Neville Igidi Nwankwo en stond het zomaar 4-2. De Vogels drongen aan. Dat trainer Corneille een beroep moest doen op verdediger Jan van Duijn om als verdediger uit het tweede als stormram te fungeren tekent het gebrek aan geblesseerde spitsen. Daar waar her voor de pauze ontbrak aan zelftrouwen gingen de Katwijkers er nu vol voor. Na de snelle 4-2  kwamen er nog diverse mogelijkheden maar er werden twee doelpunten afgekeurd door de arbitrage waar de Vogels het uiteraard niet mee eens waren. Regels zijn regels.

FC Rijnvogels. Van der Poel, Van den Oever (20. Macrander), Igidi Nwankwo, Schonenberg, Scholten, Bijen, Haddadi, De Jong, (60. Van Duijn), Van Montfort, Reyneveld (46. Van Duijn), Noordam.

Scoreverloop. 16, Gallero Herraez 1-0. 36, De Waard 2-0. $7, De Waard 3-0. 67, De Waard 4-0. 697 Bijen 4-1., 69, Nwankwo 4-2.

16/12/2023